Voor het weergeven van de inhoud op deze pagina is een nieuwe versie van Adobe Flash Player vereist.

Adobe Flash Player ophalen

Column: Big Data: Big Deal in Nederland?

In de Oktober 2014 editie van ICT-Update verscheen deze blog van Jeroen Kleinhoven, partner CIONET en managing partner bij 6hours Associates B.V.  

Bijdrages aan media en events door 6hours 


Bijeenkomst 'Hoe kom ik in beeld? - Het softwarebedrijf en de analist' (Nederland ICT) - 15 mei 2013

De Software VOC gaat tijdens de bijeenkomst van woensdag 15 mei 2013 op zoek naar het antwoord op de vraag: hoe kom je als softwarebedrijf in beeld bij analisten als Gartner, Forrester of IDC? Dit zal gebeuren met behulp van twee insiders op het gebied van market research, IT buyers advisory en market intelligence.

Voor een goed antwoord op bovenstaande vraag is het zaak om duidelijkheid te krijgen over de volgende zaken:

  • Is de informatie die je wilt geven aan de analisten ook de informatie die zij willen weten?
  • Hoe ga je om met een analist? En waar haalt een analist eigenlijk zijn kennis vandaan?
  • Hoe werkt de wereld van market intelligence?
  • Hoe kun je market intelligence gebruiken als je op zoek bent naar bijvoorbeeld een partner of informatie over een concurrent?
  • Gaat het om in beeld komen of in beeld blijven? En hoe krijg je zelf een goed beeld?


De sprekers Jeroen Kleinhoven en Rene van Erk helpen u bij het beantwoorden van deze vragen. Kleinhoven werkte jarenlang bij Gartner. Tegenwoordig geeft hij via zijn bedrijf 6hours Associates regelmatig uitgebreide workshops over 'Analist Relations'. Op 15 mei praat Kleinhoven u bij over het verwachtingspatroon van analisten en de criteria die zij hanteren bij de beoordeling van een bedrijf.

Van Erk was lange tijd werkzaam voor Wolters Kluwer. In dienst van die organisatie deed hij de acquisities, die ervoor hebben gezorgd dat Wolters Kluwer nu één van de grootste Europese softwarebedrijven is. Van Erk is tevens founder van ISVWorld, een gigantische database met gegevens over meer dan 120.000 ISV's. Analisten, investeerders en andere bedrijven gebruiken ISVWorld om een beeld te krijgen van de prestaties van individuele bedrijven en trends en kansen in de diverse softwaresegmenten te ontdekken.

Aanmelden voor bijeenkomst 'Hoe kom ik in beeld? - Het softwarebedrijf en de analist' van 15 mei



Column Jeroen Kleinhoven in Telecom Magazine: 'Sparringpartner', 1 mei 2012

Bijdrages aan media en events door 6hours

Telecom-Update (Jaargang 10, editie #53 is Het Managementblad in Telecom, IT & Media.
 
Jeroen Kleinhoven (41) is partner bij CIOnet en voormalig directeur Gartner Benelux. Hij is gespecialiseerd in het bouwen en trainen van salesteams die waardevaste klantrelaties in de boardroom ontwikkelen.



INTERVIEW: ‘CIOnet is kennisspil voor IT Leaders’ 15 juli 2011

Bijdrages aan media en events door 6hours

CIONet is een snelgroeiend netwerk van CIO’s en IT Leaders dat in diverse Europese landen bemiddelt in kennisuitwisseling over de inzet van ICT. Executive People sprak met de drie partners, Herman van Bolhuis, Jeroen Kleinhoven en Frits Bussemaker, over de waarde van kennis delen, generatieverschillen en de uitdagingen waar CIO´s voor staan.<...>

Het volledige interview vindt u hier.



PUBLICATIE: ‘Winnen door te Verliezen’ Voorjaar 2011

Jeroen Kleinhoven heeft meegewerkt aan het boek 'Winnen door te Verliezen'. Het boek van kerp&company over onderhandelen – gebaseerd op zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar onderhandelen nieuwe stijl. 



Interview: TecTrade Magazine Online 24 februari 2011

Bijdrages aan media en events door 6hours 

FACEBOEK: Jeroen Kleinhoven



Interview: 'Automatisering Gids' 5 november 2010

Jeroen Kleinhoven


Leeftijd:
 39 jaar; 

Was:
 regional vice president en countrymanager Benelux bij Gartner;

Is:
 oprichter en managing partner van 6hours Associates BV (www.6hours.nl);

Reden: Eigenlijk waren er drie aanleidingen. Ik zat al weer ruim acht jaar bij Gartner, terwijl ik nooit van plan was om daar lang te blijven werken. Ik wilde eigenlijk altijd al een softwarebedrijf groot maken, maar omdat ik bij Gartner de ene na de andere interessante carrièremove kon maken en het er goed naar mijn zin had, ben ik zo lang gebleven. Maar nu Gartner in een volgende fase terecht is gekomen waarbij ik geen interessante rol voor mezelf weggelegd zie, en ik de veertig begin te naderen, vond ik het echt tijd worden voor een volgende stap. Van mijn jaarclub was ik zo'n beetje de enige die nog in loondienst was, vrijwel iedereen was zelfstandig ondernemer geworden. Ik was dus eigenlijk de sukkel van de groep. Daar moest verandering in komen; ik kon het niet langer uitstellen.

Hoe?: Ik ben op zoek gegaan naar een interessant softwarebedrijf om in te participeren en heb voor de zomer ook diverse gesprekken gevoerd. Tegelijkertijd kwam ik tot de ontdekking dat zeven van de tien technologiebedrijven worstelen met commercie. Vaak hebben ze een fantastisch idee, maar weten ze niet hoe ze dat moeten vermarkten. Daar kan ik ze bij helpen met mijn kennis en ervaring. Zo is 6hours Associates ontstaan. Samen met mijn compagnon, Edwin Kennedy, doe ik advies- en interimwerk tot aan de executie voor technologiebedrijven. Ondertussen hou ik mijn ogen en oren nog steeds open voor een participatie in een innovatief softwarebedrijf.


Werkinhoud: Advisering, interim-werkzaamheden en coaching van bedrijven die in de opbouwfase zitten. Daarnaast zoek ik dus een bedrijf om in te participeren. Ik wil dit bedrijf zowel met mijn knowhow verder helpen als financieel bijstaan.


Crisis: De crisis speelde geen enkele rol. Ik heb er geen nacht wakker van gelegen. Sterker nog: dit is bij uitstek de tijd om te ondernemen!


Uitdaging: Focus bewaren. Ik was klaar met Gartner omdat je er toch slechts een radartje bent. Ik wilde meer fysieke en mentale vrijheid en over de schutting heenkijken. Maar je moet er wel voor waken dat je niet verdwaalt. Ik ben af en toe net een kleine jongen in een snoepwinkel. Er komen zoveel kansen voorbij en ik moet vrijwel dagelijks keuzes maken.


Waarom u?: Ik ben inmiddels behoorlijk ervaren, beschik over een groot, internationaal netwerk. Ik ben een echte salesman, maar ik ben ook creatief en pragmatisch. Daarnaast ben ik zeer gedreven en weet ik mensen te enthousiasmeren en motiveren. Tot slot weet ik mijn netwerk van experts aan te boren als dat nodig is. Zo is er nu iemand in India voor een klant van mij aan de slag.Blink niet uit in: Ik ben nogal direct en open en soms heb ik een gebrek aan tact. Bovendien ben ik wel eens te loyaal en een tikkeltje naïef, maar dit heeft me meer goeds gebracht dan slechts.Voordeel: Die vrijheid waar ik het al over had. Zo ga ik vanmiddag spontaan zwemmen met mijn zoontjes. Zoiets moest ik vroeger weken vooruit plannen. Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat ik nu niet alleen dingen kan bedenken, maar ze ook zelf kan uitvoeren. Ik maak nu het hele proces mee.


Nadeel: Ik mis mijn collega's en zeker ook de vrijdagmiddagborrel. Maar daar heb ik nu een dinsdagavondborrel van gemaakt, want op die dag bezoek ik vaak netwerkbijeenkomsten.


Privé: Ik ben getrouwd met Judith en heb twee zonen van acht en zes. We wonen in Vijfhuizen, vlakbij Haarlem.


Hobby's: Koken voor vrienden en familie en ik ben een groot muziekfanaat, van Metallica tot Stevie Wonder. Ik drum ook af en toe. Verder spin ik en loop ik hard.


Auto: Ik rij nu in de auto van mijn vrouw. De eerste week dat ik voor mijzelf was begonnen, heb ik expres de kleinste auto gehuurd die ze hadden om definitief te breken met het pluche en de luxe die ik bij Gartner gewend was. Maar lang heb ik het niet volgehouden; inmiddels heb ik een BMW 3 serie besteld. Die auto reed ik tijdens een van de mooiste periodes uit mijn carrière en hij is ook niet te protserig. Ik reis veel minder dan bij Gartner. Bovendien kan ik zelf mijn tijd indelen, dus de enige file die ik nu nog tegenkom, is die bij de wastafel.